Хууль зүй удирдлагын сургууль
directors greeting
Танилцуулга
Эрхэм зорилго: “Багшийн хөгжлийн хөтөлбөр”-т тулгуурлан салбартаа болон олон улсад танигдсан мэргэжилтэнг бэлтгэх “Оюутны 4 талт хөгжил”- ийг ханган мэрэгжилийн ур чадвар, бие бялдар, гоо зүй, сэтгэлгээ болон хандлага харилцааны ур чадварыг нь өнөөгийн түвшинд хүрсэн эрх зүйч, хуульчид бэлтгэхэд оршино. Зорилтууд: Олон улсын болон дотоодын эрдэм шинжилгээний хуралд идэвхитэй оролцож, инновацид сууриалсан судалгаа шинжилгээний ажлыг тэргүүлэх зэрэгт тавьж ажиллана Багш нараа гадаадын Их Сургуульд докторантын сургалтанд бодлоготойгоор хамруулах Багш нарын бүрэлдхүүнд докторын зэрэгтэй эрдэмтэн нарын хувийг нэмэгдүүлэх Бүрэлдэхүүн сургуулийн багш нараас хуульч, өмгөөлөгчийн эрх авахад анхаарч ажиллах Хууль Зүйн Удирдлагын Сургуулийн түүхэн замнал: Гэгээрлийн сайдын 1998 оны 7-р сарын 09-ний өдрийн 154 тоот тушаалаар “Энгима” ХХК-ний дэргэд “Чандмань- Эрдэнэ” нэртэй, коллежийг Эдийн засаг, Эрх зүй гэсэн хоёр мэргэжлийн ангитай байгуулж сургалтын үйл ажиллагаагаа эхэлсэн түүхтэй билээ. Улмаар цаашдын хөгжлийн явцад Монголын Үндэсний Дээд Сургууль, Монголын Үндэсний Их Сургууль болон өргөжин тэлж, хөгжсөн ууган салбар сургуулийн нэг болох Хууль Зүй Удирдлагын Сургууль зохих байр суурь эзэлж байна. Энэхүү сургалт судалгааны чиглэмж бүхий сургуулийг анх үүсгэн байгуулж санаачлагчид нь “Энигма” компаний захирал Д.Мөнхбат, Хууль зүйн шинжлэх ухааны доктор, профессор С.Жанцан нар байв. ХЗУС-ийн бүрэлдэхүүнд 2009 онд Иргэний Аюулгүй Байдал, Бие Хамгаалах анги нээж хичээл сургалт эхэлсэн буюу хожим 2016 онд Аюулгүй Байдал гэж нэршсэн бөгөөд түүний зорилго нь байгууллага хувь хүний аюулгүй байдал, түүний удирдах, зохион байгуулах, үндэсний аюулгүй байдлыг хангах чиг үүрэг бүхий байгууллагад хөрвөн ажиллах чадвартай мэрэгжилтэн бэлтгэхэд оршиж байна. Мөн 2015 онд Цэргийн эрдэм хэмээх сургалт зохион байгуулж, сургалтыг зөвхөн ХЗУС төдийгүй МҮИС-ийн бүх салбар сургуулийн ...
Хууль зүй удирдлагын сургууль
Эрхэм зорилго: “Багшийн хөгжлийн хөтөлбөр”-т тулгуурлан салбартаа болон олон улсад танигдсан мэргэжилтэнг бэлтгэх “Оюутны 4 талт хөгжил”- ийг ханган мэрэгжилийн ур чадвар, бие бялдар, гоо зүй, сэтгэлгээ болон хандлага харилцааны ур чадварыг нь өнөөгийн түвшинд хүрсэн эрх зүйч, хуульчид бэлтгэхэд оршино.
Зорилтууд:
Олон улсын болон дотоодын эрдэм шинжилгээний хуралд идэвхитэй оролцож, инновацид сууриалсан судалгаа шинжилгээний ажлыг тэргүүлэх зэрэгт тавьж ажиллана
Багш нараа гадаадын Их Сургуульд докторантын сургалтанд бодлоготойгоор хамруулах
Багш нарын бүрэлдхүүнд докторын зэрэгтэй эрдэмтэн нарын хувийг нэмэгдүүлэх
Бүрэлдэхүүн сургуулийн багш нараас хуульч, өмгөөлөгчийн эрх авахад анхаарч ажиллах
Хууль Зүйн Удирдлагын Сургуулийн түүхэн замнал:
Гэгээрлийн сайдын 1998 оны 7-р сарын 09-ний өдрийн 154 тоот тушаалаар “Энгима” ХХК-ний дэргэд “Чандмань- Эрдэнэ” нэртэй, коллежийг Эдийн засаг, Эрх зүй гэсэн хоёр мэргэжлийн ангитай байгуулж сургалтын үйл ажиллагаагаа эхэлсэн түүхтэй билээ. Улмаар цаашдын хөгжлийн явцад Монголын Үндэсний Дээд Сургууль, Монголын Үндэсний Их Сургууль болон өргөжин тэлж, хөгжсөн ууган салбар сургуулийн нэг болох Хууль Зүй Удирдлагын Сургууль зохих байр суурь эзэлж байна.
Энэхүү сургалт судалгааны чиглэмж бүхий сургуулийг анх үүсгэн байгуулж санаачлагчид нь “Энигма” компаний захирал Д.Мөнхбат, Хууль зүйн шинжлэх ухааны доктор, профессор С.Жанцан нар байв.
ХЗУС-ийн бүрэлдэхүүнд 2009 онд Иргэний Аюулгүй Байдал, Бие Хамгаалах анги нээж хичээл сургалт эхэлсэн буюу хожим 2016 онд Аюулгүй Байдал гэж нэршсэн бөгөөд түүний зорилго нь байгууллага хувь хүний аюулгүй байдал, түүний удирдах, зохион байгуулах, үндэсний аюулгүй байдлыг хангах чиг үүрэг бүхий байгууллагад хөрвөн ажиллах чадвартай мэрэгжилтэн бэлтгэхэд оршиж байна.
Мөн 2015 онд Цэргийн эрдэм хэмээх сургалт зохион байгуулж, сургалтыг зөвхөн ХЗУС төдийгүй МҮИС-ийн бүх салбар сургуулийн нийт оюутнуудад цэрэг эх оронч хүмүүжил, цэргийн бага мэрэгжил олгох, дайчилгааны бэлтгэл офицер бэлтгэх зэрэг гурван төслийн хүрээнд сургалт, судалгааны ажлыг гүйцэтгэж байгаа билээ.
Бүрэлдэхүүн сургууль анх үүсгэн байгуулагдсан цаг үеэс нэрт эрдэмтэн гавьяат хуульч Э.Авирмэд, шинжлэх ухааны доктор, профессор С.Жанцан агсан нар тус сургуулийн багш нарт хичээл заах ур дүй, эрдэм шинжилгээний арга зүй эзэмшүүлэх хийгээд сүүлийн жилүүдэд доктор, профессор Т.Мөнжаргал Р.Оюунбадам, доктор Б.Дэлгэрмаа нар идэвхи зүтгэлтэй ажиллаж байна.
ХЗУС-ийн багш нараас Н.Жинжиймаа, Б.Насанбат, Ц.Мөндэлгэр, Д.Баатар, Б.Бадамханд, Л.Пүрэвдорж К.Чулуунбаатар нар доктрантурт элсэн суралцахын зэрэгцээ нэгэн сэдэвт зохиол, сурах бичиг, гарын авлага бичих, Олон Улсын ба үндэсний эрдэм шинжилгээний хуралд удаа дараа илтгэл тавьж хэлэлцүүлж байгааг зориуд тэмдэглэх нь зүйтэй юм.
Сургуулийн дэргэд эрх зүйн баклаврын орой, эчнээ анги, магистр, докторын элсэлт авч сургалт зохион байгуулж ирсэн бөгөөд улмаар Говь-Алтай, Ховд, Баян-Өлгий, Архангай, Хөвсгөл, Дорноговь, Төв, Сэлэнгэ болон Замын -Үүд зэрэг аймаг, хотуудад эрх зүй бакалавар, магистрын сургалтыг хөтөлбөрийн дагуу явуулсаар ирлээ. Оюутнуудад хичээл заах, магистрын диплом удирдаж хамгаалуулахад манай бүрэлдэхүүн сургуулийн багш нарын зэрэгцээ гадны доктор, профессор Ж.Бямба, Ч.Нямсүрэн нар үнэнхүү сэтгэл гаргаж ажилласан бөгөөд одоо ч ажилласаар байна.
НИЙТИЙН УДИРДЛАГА БАКАЛАВРЫН ХӨТӨЛБӨРИЙН ТАНИЛЦУУЛГА
1. Хөтөлбөрийн танилцуулга
Ерөнхий чиглэл:
04 БИЗНЕС, УДИРДЛАГА, ЭРХ ЗҮЙ
Төрөлжсөн чиглэл:Бизнес удирдлага,Эрх Зүй
041 Бизнес удирдлага,Эрх Зүй
Нарийвчилсан чиглэл: Менежмент ба Удирдахуй
0421 Менежмент ба Удирдахуй
Хөтөлбөрийн нэр, индекс:
Нийтийн удирдлага: - E 041303
2. Эрх зүйн зохицуулалт:
1. БШУ-ны сайдын 2014 оны 09 дүгээр сарын 12-ны өдрийн “Магистр, докторын мэргэжлийн чиглэл, индекс, журам батлах, дүрэмд өөрчлөлт оруулах тухай”А/370 тоот тушаал
2. БШУ-ны сайдын 2014 оны 09 дүгээр сарын 12-ны өдрийн “Магистр, докторын сургалт эрхлэх нийтлэг журам” А/370 тоот тушаал
3. МҮИС-ийн захирлын 2014 оны ... өдрийн “ ” тоот тушаал МҮИС-ийн “Магистр, докторын сургалт явуулах журам”
3. Хөтөлбөрийн зорилго, хамрах хүрээ:
Олон улсын оюуны зах зээлд өрсөлдөх чадвартай судлаач бэлтгэх, эрх зүйн шинжлэх ухаанд тулгуурлан хөгжүүлэх.
Хөтөлбөрийг хэрэгжүүлснээр хүрэх үр дүн (Төгсөгчдийн эзэмших ур чадвар)
Хувь хүний болон мэргэжлийн ур чадвар, дадал, төлөвшил
Шинийг эрэлхийлэх, асуудал шийдвэрлэх чадвар. /Асуудлыг тодорхойлж, баримт нотолгоонд үндэслэн дүн шинжилгээ хийж, зүй тогтлыг илрүүлэх, тандан судлах, хөгжлийн хандлагыг тодорхойлох, шинэ санаа гаргах, зураглах, боломжит хувилбарыг сонгож илэрхийлэн харуулах/
Шинжлэн судлах, шийдэл гаргах /Таамаглал дэвшүүлэн харьцуулсан судалгаа, анализ хийх, загварчилж баримт бичиг боловсруулах/
Системтэй төлөвлөх /Мэргэжлийн сэтгэлгээгээр хандах, хоорондоо хамааралтай зүйлсийг бүхлээр нь олж харах, харилцан хамаарлыг нь ойлгох, ач холбогдлоор нь ангилан чухал санаан дээр төвлөрч шалгах, харьцуулан сонгох/
Хувь хүний ур чадвар ба дадал /Шинийг санаачлах эрмэлзэлтэй, уламжлалыг дээдлэн уян хатан бүтээлч сэтгэлгээтэй байх, хувь хүний мэдлэг, ур чадвар, төлөвшлийг үнэлж ухамсарладаг, бие даан суралцах, цагийн болон нөөцийн менежментийг зөв хэрэгжүүлдэг байх/
Мэргэжлийн ур чадвар, төлөвшил /Мэргэжлийн болон судлаачийн ёс зүйтэй, хариуцлагатай, чадвартай, эдийн засгийн тооцоотой байх, тасралтгүй судалгаа хийж, идэвхтэй судлаач байж шинэ мэдлэг, мэдээллийг бий болгон шинжлэх ухаанд хувь нэмрээ байнга оруулах/
Багаар ажиллах /Баг бүрдүүлэх, багийг удирдах, төслийн менежментийг хэрэгжүүлэх, манлайлах ур чадвартай байх/
Харилцааны чадвар /Харилцааны стратеги, бүтцийг ойлгодог, бичгийн, электрон, мультимедиа, график дүрслэлээр болон яриа, бичгээр тайлагнах, хүнтэй харилцах үндэс ур чадвартай байх/
Гадаад хэлээр харилцах /Англи болон бусад гадаад хэлээр мэргэжлийн мэдээлэл ашиглах, илтгэх, бичих чадвартай байх/